Three for Free: het belang van (pre)registratie

WAAROM LAAT IK MIJN LIVE EVENT DEELNEMERS VOORAF REGISTREREN?

1 –  Ken je publiek

Krijg inzicht in wie je (live) webinar bijwoont en wie je on-demand videocontent bekijkt. Dit geeft je waardevolle informatie over bedrijven, potentiële klanten maar ook of concurrenten je content daadwerkelijk bekijken.

Door de registergegevens te integreren met je CRM-systeem creëer je een band met je publiek, zelfs nog lang nadat de webinar heeft plaatsgevonden.

2 – Maak van geïnteresseerden echte deelnemers

Het verzamelen van contactgegevens van de deelnemers van online (live) video event geeft je de mogelijkheid om reminders te sturen zodat degenen die geïnteresseerd zijn om deel te nemen het evenement niet missen.

Stuur minstens twee herinneringen en één bevestiging. Je kunt een bevestigingsmail sturen direct nadat de registratie is voltooid en 1 herinnering 1 dag voor het evenement en 1 herinnering een uur voor het evenement begint.

Deze herinneringen hebben nog een ander voordeel. Het zal het leven van je publiek ook een stuk makkelijker maken. Neem een link of knop op in je herinneringse-mails zodat mensen met één klik op een knop kunnen deelnemen aan de webinar of livestream.

Met Streal is dit emailproces (bevestiging en reminders) geheel geautomatiseerd.

Een “Toevoegen aan agenda”-knop op je registratieformulier is ook een geweldige manier om ervoor te zorgen dat veel geregistreerde gebruikers daadwerkelijk het evenement bijwonen.

Een geautomatiseerde workflow inclusief registratie, bevestiging en herinneringen zal het aantal deelnemers tijdens je online evenementen en webinars significant verhogen.

3. Interactie & follow up na afloop van het live evenement

Voeg live interactie toe aan je online evenement of webinar via een live Q&A, live poll, chat en “call-to-actions”. Deelnemers die zich vooraf hebben geregistreerd kunnen hun vragen delen tijdens het online live-evenement. Dit geeft waardevolle input over wat je publiek wil weten en het brengt de conversatie op gang.
Een goede vraag- en antwoordsessie zal de betrokkenheid van je klanten vergroten en het is een geweldige kans om een specifiek onderwerp uit te diepen.

× How can I help you?