1 – Ken je publiek
Krijg inzicht in wie je (live) webinar bijwoont en wie je on-demand videocontent bekijkt. Dit geeft je waardevolle informatie over bedrijven, potentiële klanten maar ook of concurrenten je content bekijken.
Door de registratiegegevens te integreren met je CRM-systeem creëer je een band met je publiek, ook lang na het evenement.
2 – Transformeer geïnteresseerden in echte deelnemers
Het verzamelen van contactgegevens van de online (live) video event deelnemers biedt de mogelijkheid om reminders te sturen zodat degenen die geïnteresseerd zijn om deel te nemen het evenement niet missen.
Stuur minstens twee herinneringen en één bevestiging. Je kunt een bevestigingsmail sturen direct nadat de registratie is voltooid en 1 herinnering 1 dag voor het evenement en 1 herinnering een uur voor het evenement begint.
Deze herinneringen hebben nog een ander voordeel. Het zal het leven van je publiek ook een stuk makkelijker maken. Neem een link of knop op in je e-mail reminder zodat mensen met één klik op een knop kunnen deelnemen aan de webinar of livestream.
Met Streal is dit emailproces (bevestiging en reminders) geheel geautomatiseerd.
Een “Toevoegen aan agenda”-knop op je registratieformulier is ook een geweldige manier om ervoor te zorgen dat veel geregistreerde gebruikers daadwerkelijk het evenement bijwonen.
Een geautomatiseerde workflow inclusief registratie, bevestiging en herinneringen zal het aantal deelnemers tijdens je online evenementen en webinars significant verhogen.
3. Interact & follow up post event
Voeg live interactie toe aan je online evenement of webinar door middel van een live Q&A, live polls, chat en call-to-action. Deelnemers die zich vooraf hebben geregistreerd, kunnen hun vragen delen tijdens het online live-evenement. Dit geeft waardevolle input over wat je publiek wil weten en het brengt de conversatie op gang.
Een goede Q&A sessie zal de betrokkenheid van je klanten vergroten en het is een geweldige kans om een specifiek onderwerp uit te diepen.